Καλώς ορίσατε στο Dragon Blood..

Ελάτε μαζί μας στο εκπληκτικό ταξίδι για την εκμάθηση της μαγείας
 
ΦόρουμΕγγραφήΣύνδεση

Μοιραστείτε | 
 

 Παράκελσος! Επιστήμων; ή μήπως Μάγιστρος;

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
apollon
Έμπειρος Στρατιώτης
Έμπειρος Στρατιώτης


Αριθμός μηνυμάτων : 694
Ημερομηνία εγγραφής : 02/08/2010
Ασχολίες : Διάσωση και προστασία ιερών γραφών.

ΔημοσίευσηΘέμα: Παράκελσος! Επιστήμων; ή μήπως Μάγιστρος;    Δευ Ιουλ 23, 2012 2:50 pm

Μια από τις πιο εκπληκτικές κι αινιγματικές φυσιογνωμίες του 16ου αιώνα στην Ευρώπη τον συναντάμε με το όνομα Philipp Auroleus Theophrast Bombast von Hohenheim, διάσημος αλχημιστής, ερμητικός φιλόσοφος, γιατρός και χημικός, περισσότερο γνωστός σαν Παράκελσος (=πέρα από τον Αύλο Κορνήλιο Κέλσο), όπως ο ίδιος προτιμούσε να ονομάζεται.

Γεννήθηκε το 1493 μ.Χ. στο χωριό Einsiedeln της Ελβετίας και ήταν γιος Ιατρού. Τα πρώτα χρόνια της ζωής του εκπαιδεύτηκε από τον πατέρα του, που τον δίδαξε τις στοιχειώδεις γνώσεις γύρω από την αλχημεία, τη χειρουργική και την ιατρική. Για κάποιο διάστημα είχε δάσκαλό του το διάσημο ουμανιστή κι αλχημιστή Ιωάννη Τριθέμιο, ηγούμενο του Σπανχάιμ. Σαν νέος εργάστηκε σε ορυχεία. Σπούδασε ιατρική στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης, απ' όπου αποφοίτησε το 1510 στην ηλικία των 17. Υπάρχει βέβαια και μια μη επιβεβαιωμένη άποψη ότι πήρε και διδακτορικό στο Πανεπιστήμιο της Φερράρα, όπως και ότι συμπλήρωσε τις σπουδές του και σ΄ άλλα πανεπιστήμια Γερμανίας και Γαλλίας.

Μυήθηκε στη πλατωνική φιλοσοφία και την αλχημεία και ταξίδεψε στην Αίγυπτο, τους Αγίους Τόπους, στην Κωνσταντινούπολη και σε άλλους τόπους, αναζητώντας αλχημιστές, προκειμένου να διδαχτεί την τέχνη τους.

Ο Παρκελσος πίστευε ότι η υγεία του σώματος βασίζεται στην αρμονία του ανθρώπου (μικρόκοσμος) με τη φύση (μακρόκοσμος).

Το 1526 έγινε διάσημος σε όλη την Ευρώπη όταν χρησιμοποίησε τη λέξη "zink" για τον ψευδάργυρο, λέξη που χρησιμοποιείται και σήμερα στις Δυτικοευρωπαϊκές γλώσσες, και απ' όπου προέρχεται το σύμβολο του χημικού αυτού στοιχείου (Zn).

Ήταν περισσότερο οπαδός των Ερμητιστικών, Νεοπλατωνικών και Πυθαγόρειων φιλοσοφιών. Πίστευε ακόμα στην Αστρολογία, η οποία κατ' αυτόν μπορούσε να βοηθήσει στη θεραπεία των ασθενειών.

Ήταν αλαζονας και σύντομα δημιούργησε έχθρες με άλλους Φυσιολόγους. Κράτησε τη θέση του καθηγητή Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Βασιλείας που είχε διοριστεί το 1527, για λιγότερο από ένα χρόνο, αφού ήρθε σε σύγκρουση με συναδέλφους του επειδή έκαιγε δημοσίως βιβλία τους στα οποία εκφράζονταν απόψεις που δεν τον έβρισκαν σύμφωνο. Η προσπάθειά του ν΄ ανατρέψει τις ιατρικές παραδόσεις της εποχής του και η προκλητική στάση του αυτή έναντι των συναδέλφων του εξήγειραν εναντίον του το μίσος του ιατρικού κόσμου που τον χαρακτήριζε απατεώνα και μάγο.
Έτσι αναγκάστηκε να φύγει από τη Βασιλεία και να αρχίσει μια νέα σειρά περιπλανήσεων, ακολουθούμενος συχνά από μεγάλο αριθμό μαθητών.

Το 1536, εξέδωσε το Die grosse Wundartzney (Το μεγάλο βιβλίο της Χειρουργικής) και ανέκτησε έτσι ένα τμήμα της φήμης του.

Τελικά εγκαταστάθηκε στο Σάλτσμπουργκ, όπου πέθανε το 1541μ.Χ. σε ηλικία σαράντα οκτώ χρονών κάτω από μυστηριώδεις συνθήκες. Χωρίς κάτι να έχει αποδειχθεί υπάρχουν αναφορές σε δολοφονία! Λέγεται ότι, στη διάρκεια ενός συμποσίου, δέχτηκε επίθεση από κάποιους που είχαν μισθώσει μερικοί γιατροί που ήταν εχθροί του, με αποτέλεσμα να πέσει και να πάθει κάταγμα στο κρανίο, που προκάλεσε το θάνατό του μετά από μερικές ημέρες.

Οι πρώτοι ύποπτοι ήταν ο Γαληνός και ο Αβικέννας, αλλα χωρίς αποδείξεις ο εριστικός Παράκελσος δεν δικαιώθηκε ποτέ!

Σημαντικότερο έργο του θεωρείται το Philosofia sagax (υπάρχει και με τον τίτλο Astronomia magna, που είναι γραμμένο στα γερμανικά.

Μετά το θάνατό του το επιστημονικό του έργο αξιώθηκε μεγάλης τιμής από πολλούς ιατρούς της Γερμανίας και κυρίως της Γαλλίας προσδίδοντάς του την προσωνυμία του "Λούθηρου της Ιατρικής".

Ο Καρλ Γκούσταβ Γιουνγκ (Ελβετός γιατρός και ψυχολόγος) έλεγε ότι ο Παράκελσος είναι ο επαναστάτης που έφερε στη ζωή τη νέα ιατρική κι ότι έβλεπε σε αυτόν "τον πρωταγωνιστή όχι μόνο του τομέα της χημικής ιατρικής, αλλά και του τομέα της εμπειρικής ψυχολογικής θεραπείας".

Αντίθετα οι εχθρικά διακείμενοι προς αυτόν τον αποκαλούσαν "φιλόσοφον άλογον" (χωρίς λογική) και τα δε ιατρικά του συγγράμματα ως προϊόντα διανοητικής ανισορροπίας. Στον ιδιόρυθμον αυτόν ιατροφιλόσοφο αποδίδονται πολλά έργα των οποίων αμφισβητείται η γνησιότητά τους.

Οι πέντε αόρατες αιτίες

Για τον Παράκελσο υπάρχουν πέντε αόρατες αιτίες από τις οποίες μπορεί να προέρχονται οι ασθένειες. Υπάρχουν:
1) ασθένειες που προέρχονται από αστρικές επιδράσεις που δρουν πάνω στο αστρικό σώμα του ανθρώπου κι από εκεί στο φυσικό του,
2) ασθένειες που προκαλούνται από ξένα σώματα, δηλητηριώδεις ουσίες κι εσωτερικές εμφράξεις,
3) ασθένειες που προκαλούνται από την ανώμαλη κατάσταση φυσιολογικών λειτουργιών,
4) ασθένειες που προέρχονται από ψυχολογικά αίτια ή νοσηρή φαντασία και
5) ασθένειες που οφείλονται σε πνευματικές αιτίες που δημιουργήθηκαν σε προηγούμενες ζωές από ανυπακοή στο θεϊκό Νόμο.

Τριακόσια περίπου χρόνια πριν από το Μεσμέρ, γνώριζε πολύ καλά και χρησιμοποιούσε σε διάφορες ασθένειες τις θεραπευτικές δυνάμεις του μαγνητισμού.

Το έργο του στο σύνολό του δεν έχει ακόμα μελετηθεί κι εκτιμηθεί. Μόλις στο 1952 επιχειρήθηκε από τον K. Goldammer η συστηματική έκδοση των συγγραμμάτων του που αναφέρονται στην κοινωνική ηθική και την κοινωνική πολιτική.

Ο Θεόφραστος φον Χοχενχάιμ ενέπνευσε και το μεγάλο Άγγλο ποιητή του 19ου αιώνα Ρόμπερτ Μπράουνινγκ που τον απαθανάτισε στο μεγάλο ποιητικό του έργο "Παράκελσος", βλέποντας τον περισσότερο σαν ένα είδος Φάουστ.

Παρόλα αυτά δημιούργησε ένα δικό του μαντικό σύστημα!

Το μαντικό του σύστημα αν και χρησιμοποιεί κάρτες, δεν έχει καμία σχέση με το σύστημα της Tarot (αυτό δεν σημαίνει ότι είναι ανώτερο ή κατώτερο, είναι απλώς διαφορετικό). Είναι ευρέως γνωστό. Θέλω να τονίσω πως τα μικρά εγχειρίδια που κυκλοφορούν στις 5 βασικές ευρωπαϊκές γλώσσες (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ισπανικά) δίνουν επιγραμματική σημασία των καρτών και δεν βοηθούν τον αναγνώστη να σχηματίσει ολοκληρωμένη εικόνα για την κάθε μία και κατ’ επέκταση δεν μπορεί να τις χρησιμοποιήσει αποτελεσματικά.

Η δομή του μαντικού του συστήματος απαρτίζεται απο 32 κάρτες βασισμένη στα «Ενωχικά» σύμβολα.

Βιβλιογραφία και πηγές:
Focus περιοδικό Απρίλιος 2005
astrosparalio.gr
regulushellas.blogspot.gr
Βικιπαίδεια

Ευχαριστώ πολύ
Απόλλων

_________________
μεγα πνεύμα, εσυ, που ζείς στο φως της σελήνης
κατέβα στην Γαια και ευλόγησε τον λόγο μου
στο όνομα της γενιάς μου υποτάχθηκες
και υπάκουσες στ' ονομα του Νεκντας
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://www.grimorio.forumgreek.com
 
Παράκελσος! Επιστήμων; ή μήπως Μάγιστρος;
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Καλώς ορίσατε στο Dragon Blood.. :: Κανόνες για τη χρήση του Dragon Blood :: Στοιχειώδεις γνώσεις για τα πρώτα σας βήματα-
Μετάβαση σε:  
Δωρέαν φόρουμ | © phpBB | Δωρεάν φόρουμ υποστήριξης | Αναφορά κατάχρησης | Δημιουργήστε το δικό σας μπλογκ