Καλώς ορίσατε στο Dragon Blood..

Ελάτε μαζί μας στο εκπληκτικό ταξίδι για την εκμάθηση της μαγείας
 
ΦόρουμΕγγραφήΣύνδεση

Μοιραστείτε | 
 

 Oι μαγισσες της Αρχαιας Ελλαδας

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
ΑΘΗΝΑΙΣ ΑΧΕΡΟΥΣΙΑ
Έμπειρος Στρατιώτης
Έμπειρος Στρατιώτης


Αριθμός μηνυμάτων : 646
Ημερομηνία εγγραφής : 03/07/2010
Ασχολίες : ΧΑΡΤΟΜΑΝΤΗς

ΔημοσίευσηΘέμα: Oι μαγισσες της Αρχαιας Ελλαδας   Κυρ Φεβ 13, 2011 10:00 am

Οι Μάγισσες στην Αρχαία Ελλάδα

ΟΙ Μαγισσες της θεσσαλιας
Γνωστά ονόματα όπως η Κίρκη, η Μήδεια, η Πασιφάη και βέβαια η θεά Εκάτη αλλά και λιγότερο γνωστά όπως, η Λήμνια Θεωρίς, η Εριχθώ, η Παμφίλη, η Διοτίμα (η μάγισσα από τη Μαντίνεια), η Αγαμήδη, η Φωτίς κ.α.
Και βέβαια οι θρυλικές μάγισσες, οι μάγισσες της Θεσσαλίας, που κατά την παράδοση ήταν τόσο ισχυρές που "κατέβαζαν το φεγγάρι από τον ουρανό" για να τις βοηθήσει στις μαγικές τελετουργίες τους.

"Το φεγγάρι παίζει σπουδαίο ρόλο στην μαγική πρακτική. Το κριτήριο για την άξια μάγισσα είναι αν μπορεί "να κατεβάσει το φεγγάρι". Όταν η μάγισσα πρόκειται να εκτελέσει σπουδαία τελετουργήματα στρέφεται προς το φεγγάρι , το ρωτά και το επιτάσσει να αποκριθεί . Αν το κατεβάζει από τον ουρανό δια της βίας επιβαίνει σε αυτό το ποδοπατεί , το βασανίζει μέχρις ότου να της πει όλα όσα θέλει να μάθει. Όταν το φεγγάρι βασανίζεται από τη μάγισσα οι διάβολοι βασανίζουν τον κόσμο. Οι μάγισσες για να αιχμαλωτίσουν το φεγγάρι φτιάχνουν μια πίτα κι εκείνο κατεβαίνοντας για να φάει συλλαμβάνεται και μπαίνει υπό την εξουσία της μάγισσας."



Ενώ η πίστη στην μαγεία αφθονεί στην Ελλάδα κατά τον 4ο και 3ο π.Χ αιώνα οι δίκες των μαγισσών είναι εξαιρετικά σπάνιες.
Εξαίρεση αποτέλεσε η δίκη της Λήμνιας Θεωρίδας (φαρμακίδα την ονομάζει ο Δημοσθένης) που έγινε στην Αθήνα το 338 πΧ. Η κατηγορίες εναντίον της ήταν ότι χρησιμοποίησε ξόρκια και επιβλαβή φάρμακα (μαγικά φίλτρα).

Σύμφωνα με τον Αριστοφάνη (στις Νεφέλες) ένα πρόσωπο μπορούσε να αγοράσει τις υπηρεσίες μιάς μάγισσας φαρμακίδος από την Θεσσαλία για να σύρει κάτω το φεγγάρι ή να δημιουργήσει μία έκλειψη και με αυτόν τον τρόπο να εκμεταλλευτούν αυτή την κατάσταση για να ολοκληρώσουν τα πρακτικότερα θέματα, όπως να γλυτώσουν πχ. ένα οικονομικό χρέος (η αναφορά στις Νεφέλες). Οι φαρμακίδες εδώ εμφανίζονται ως μέλη μιάς αναγνωρισμένης ομάδας γυναικών που έχουν ειδικευτεί στην παροχή μαγικών υπηρεσιών, πέρα από την χρήση βοτάνων.

Δεν γνωρίζουμε τον λόγο που η Θεσσαλία έχει τόσο ισχυρή φήμη σχετικά με την μαγεία, παρόλο που τουλάχιστον ένας μελετητής (Dodds, Gorgias 513a ad loc.), πρότεινε ότι η φήμη της βασιζόταν στο γεγονός ότι εκεί βρισκόταν το ηγετικό κέντρο της λατρείας της Εκάτης, της θεάς του κάτω κόσμου που σχετιζόταν με τις ψυχές των πεθαμένων και την μαγεία από τον 5ο αιώνα και μετά.
Σύμφωνα με ένα σχόλιο του Αριστοφάνη οι Θεσσαλοί -άντρες και γυναίκες- ασχολούνταν με την πρακτική μαγεία και απόκτησαν αυτές τις ικανότητες -σύμφωνα με την παράδοση- όταν ανακάλυψαν τον σάκο της μυθικής Μήδειας με τα φάρμακα που είχε μαζί της, όταν έφτασε μαζί με τον Ιάσωνα στην Θεσσαλία, από την Κολχίδα.
Η πιό γνωστή πρακτική των φαρμακίδων της Θεσσαλίας ήταν η ερωτική μαγεία. Εφτιαχναν ερωτικά φίλτρα και όπως λέει ο Αριστοτέλης για την κατασκευή αυτών των φίλτρων χρησιμοποιούσαν το φυτό "ιππομανές" (αρκαδικό φυτό που το έτρωγαν τα άλογα και μαίνονταν) για να ενδυναμώσουν την ερωτική επιθυμία.

Πάντως απ ότι φαίνεται οι υπηρεσίες των φαρμακίδων αυτή την περίοδο
και αργότερα (Ρωμαική εποχή) ήταν εκτενώς γνωστές και δεν ερχόντουσαν συχνά σε αντίθεση με τους εκάστοτε νόμους.

Τι συνέβει λοιπόν με την φαρμακίδα Θεωρίδα;
Οι πληροφορίες είναι λιγοστές και λίγο μπερδεμένες.
Η κύρια πηγή αναφοράς είναι ο "Κατά Αριστογείτονος" (Δημ. 25.79)

Η Θεωρίς κατηγορήθηκε από την υπηρέτρια της επειδή έφτιαξε και πούλησε μαγικά ερωτικά φίλτρα που επέφεραν τον θάνατο σε αυτούς που τα πήραν.
Η κατηγορία (κατά τον Δημοσθένη) ήταν και για μαγεία και για απάτη.
Τα θύματα, προφανώς Αθηναίοι πολίτες, πρέπει να ήταν είτε πολλά είτε γνωστά(δεν βρήκα πληροφορίες), επειδή καταδικάστηκε σε θάνατο και η ίδια και όλη η οικογένειά της.

Αργότερα, ο ιστορικός Φιλόχωρος, λέει ότι "η Θεωρίς ήταν μία προφήτης (μάντις) που καταδικάστηκε σε θάνατο αφού κατηγορήθηκε για ασέβεια"(στο Αρποκρατίωνα). Αλλά δεν γνωρίζουμε η Θεωρίς έκανε ασεβείς δηλώσεις υπερασπιζόμενη την μαγική της τέχνη. Αν είχε κάνει, τότε δεν αποκλείεται η τιμωρία της να ήταν για ασέβεια προς τους θεούς, εφ όσον οι ασεβείς τιμωρούντο με μεγάλη αυστηρότητα.

Ο Πλούταρχος αναφέρει ότι η Θεωρίς ήταν "ιέρεια" την οποία κατηγόρησε ο ίδιος ο Δημοσθένης επειδή "έκανε πολλές κακές πράξεις και δίδαξε τους σκλάβους να εξαπατούν τους κυρίους τους". Αλλά φαίνεται ότι ο Πλούταρχος έλαβε υπόψιν του το κείμενο του ψευδο-Δημοσθένη, που μάλλον είναι αναληθές.
Φαίνεται δε ότι ότι μία ιέρεια καταδικάστηκε σε θάνατο στην Αθήνα επειδή εξασκούσε την Βακχική λατρεία περίπου την ίδια εποχή, αλλά αυτή προφανώς ήταν άλλη περίπτωση.

(πηγη forum ESOTERIKA) Yes
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Zozie
Στρατιώτης
Στρατιώτης


Αριθμός μηνυμάτων : 198
Ημερομηνία εγγραφής : 25/12/2010

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Oι μαγισσες της Αρχαιας Ελλαδας   Κυρ Φεβ 13, 2011 5:39 pm

thanks
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Clairans
Αξιωματικός
Αξιωματικός


Αριθμός μηνυμάτων : 2049
Ημερομηνία εγγραφής : 30/10/2010
Ασχολίες : γνωση και ομορφια της ζωης....

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Oι μαγισσες της Αρχαιας Ελλαδας   Δευ Φεβ 14, 2011 5:29 pm

Εξαιρετικο κειμενακι!!

_________________
Γεννηθήκαμε με δύο μάτια και μία γλώσσα, για να βλέπουμε δύο φορές περισσότερο από όσα λέμε.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
Oι μαγισσες της Αρχαιας Ελλαδας
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Καλώς ορίσατε στο Dragon Blood.. :: Κανόνες για τη χρήση του Dragon Blood :: Καθιστικό του Δρακόσπιτου-
Μετάβαση σε:  
Δωρέαν φόρουμ στη Forumotion | © phpBB | Δωρεάν φόρουμ υποστήριξης | Αναφορά κατάχρησης | Sosblog